Vellinge kommun

Jag vet inte, jag kanske är överkänslig, men jag tycker att dessa under(be)skattade (hehe, moderathumor) vellingebor, gränsar till galenskap, eller i vart fall gränslös dumhet. Hur fan kan man vara så in i helvete inskränkt så att man vägrar att ta emot ett 30-tal (tror jag lite osäker här) flyktingbarn.....för att man är rädd att ens egna barn skall bli rädda? Dessa barn som kommer från hemska förhållande och vars enda önskan är att få lite trygghet.

Är Vellinge och dess invånare de enda i detta land som skall slippa flyktingar inom sina kommungränser? Jag såg inslaget i TV iförrgår när en dam (?) i röd jacka tyckte att man skulle placera dem i "norrland". Jag undrar för övrigt vad hon syftar på där???

I sådana här lägen så skäms jag tamig fan...det är vår förbannade flykt att ta hand om dem, vare sig vi vill eller inte. Det står inskrivet i flyktingkonventionen OCH barnkonventionen....men det har väl inte moderatkärringen en aning om....förresten jag skall inte göra en sådan generellt uttalande om att hon är moderat....hon kan ju vara sverigedemokrat =)

Kommentarer
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Usch det är tråkigt.Men kan du nämna ett land i EU som har en generösare migrationspolitik än Sverige. Kan du nämna ett land inom EU som är mindre främlingsfientligt än Sverige. Nä, det är bara konstatera att EU är skit som vi bör lämna fort. Ut ur EU 2012 !

2009-11-19 @ 19:29:10
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0