Sjukvården, ett litet förtydligande

Det jag menade häromdagen med att jag tycker att sjukvården i Sverige är förstklassig är att innehållet, dvs kvaliteten på den vård man får är bra. Tillgängligheten är det dessvärre inte fullt så bra med. Som den kommentaren jag fick om det förra inlägget. Det är svårt att komma till....man möts av murar och hinder. Man blir hänvisad till apoteket och alvedon. Man måste faktiskt nästan vara utbildad inom vården för att lära sig knepen för att få komma till läkare, alternativt som jag ha en väldiagnostiserad sjukdom som gör att man får den adekvata vård man är värd.

Jag tycker precis som Gabba att man bör satsa pengar så att även tillgängligheten i Svensk allmän sjukvård blir lika bra som kvaliteten på den vård man faktiskt får. Jag har som de flesta som läst min blogg vet både diabetes och har dessutom råkat ut för en del olycker, bl a så har jag slitit av knäsenan (den sk patellan) och även haft bröstsmärtor. Både dessa gånger fick jag direkt och adekvat vård, utan klagomål från min sida (bortsett från sjukhusmaten då *L*).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0