Löpning

Äntligen börjar jag komma igång med fysisk träning. Har varit ute på mitt andra löppass denna veckan och det känns rätt så bra. Har blivit två femkilometersrundor i någon sorts intervall. Det vill säga att jag springer och går omväxlande. I princip kan man väl säga att jag går i uppförsbackarna =). Tanken är väl att det skall bli längre och längre mellan gå-sträckorna tills jag kan ta hela slingan utan att gå över huvud taget.

Dock tänker jag även i fortsättning ta sk intervallpass då det är väldigt bra för hjärt-lungapparaten. Det är en väldigt bra träning för flåset/konditionen. Löpträning är ju annars mest bra för uthållighet och fettförbränning.

Vi får se vad jag sätter upp för mål i framtiden. Just nu är det bara att jag skall försöka ut och springa varannan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0