Fredag den 20/11

Tror ni inte att jag vaknade 05.22 (ja jag tittade på klockan). Till slut fick jag gå upp och gå på toaletten för att över huvud taget ha en möjlighet att somna om. Jag hade ju ställt klockan på 07.15 och ville faktiskt sova så länge för att inte svimma av trötthet när jag skulle sitta bredvid stackars Alban när han skulle köra hela vägen hem. Somnade om till slut för tiden gick väldigt fort tills klockan ringde.

Samma procedur som tidigare, dvs dusch och sedan vänta på  Alban för att gå ner till den danska varianten på internationell frukost. Gott och mättande som sagt.

Våra kurskamrater gjorde oss sällskap och vi kollade så att vi skulle till samma ställe, ja man vet ju aldrig =).

Väl framme så kom aldrig våra kurskamrater så strax efter 9 så kom Lee (läraren) ut för att röka och släppte då in oss. Döm om min förvåning så var de andra redan där. Det visade sig att de gått in ett annat håll =). Tur att rökarna är vanemänniskor =).

Dagen blev kort och intensiv. Vi var färdiga redan klockan 12.50 och satt i bilen redan 12.55. Ändå hann vi med en lunch som bestod av potatisgratäng och kalkontournedau (osäker på stavning här, men jag orkar inte kolla *L*). Gott. Danskarna kan faktiskt laga mat ibland ;).

Hemresan gick (går) betydligt fortare än ditresan. Klockan är nu 18.51 och vi passerar precis Norje. Vi räknar nog med att vara framme strax innan 20. Alban skall ev hämta sin flickvän i Ronneby då hon skall till Karlskrona på någon sorts tentafest.

Jaha, det var väl allt för idag. Ikväll blir det lugnt efter resan. Möjligen en whiskey eller två för att koppla av.

Kram alla läsare *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0