Kluvenhet

Idag har jag upplevt den bästa och den sämsta dagen i mitt liv......eller ja ni förstår säkert när ni läser:

1) I morse tog jag och Gabba pickninckryggsäckarna och satte oss i bilen för att åka upp till hennes älskade Stamsmåla. Ett paradis, primitivt men ljuvligt för de som kan se det.....genom töcknet av civilisationens dimma som tynger deras ögonlock. Vi kom fram till ett underbart ställe fyllt med vyer, dofter, väta och natur i dess allra renaste form. Stugan ligger som ett paradis på en liten liten ö, vid strandkanten till en stor sjö...endast skiljde från "fastlandet" av en liten liten flodfåra.....snarare rännil, men ändå....högvattnet hade iofs spätt på det där ganska mkt.

I vilket fall som helst så satt vi och njöt av 10 - kaffe lagom till att mamma och mormor kom dit (gabbas alltså). Vi hälsade och pratade lite, innan vi bestämde oss för att åka vidare till ett annat ställe som låg en bit bort. Med tanke på Gabbas rygg, men framför allt min förkylningsastma så tog vi bilen dit....normalt hade jag velat gå...men idag hade det inte varit någon hit. Vi körde så långt vi kunde, ställde bilen på en liten vändplats och gick sedan runt halva (knappt) sjön för att komma fram till en ljuvlig glänta, med grillplats och badbrygga. Där fanns bänkar att sitta på. Vi satte fyr på elden, vi hade tagit med oss torr ved för att vara säkra på att kunna grill öht. Det gick bra...gabba är ett fullblodsproffs när det gäller att sätta fyr på en brasa.

Vi åt vår medhavda matsäck, bamse korv, cayenne och paprikakorv, samt sockerfri ketchup, senap och bostongurka, allt applicerat i fullkornskorvbröd....mums.....nedsköjlt med hemgjord sockerfri oboychocklad.

Vi hade mysigt, pratade och flamsade som bara hon och jag kan. Allvarlig konversation blandas med flamsig humor....vi har helt enkelt fantastiskt roligt tillsammans samtidigt som vi stimulerar varandras intellekt till fullo.

När glöden falnade så bestämde vi oss för att gå tillbaka - dock tog vi resten av sjön på tillbakavägen, dvs istället för att gå tillbaka så fortsatte vi runt...det tog ca 45 minuter till bilen.....helt underbart....

Vi avslutade med en fika vid ön med mor och mormor innan vi begav oss hem.....

Denna delen av dagen var en utav mina absoluta favoriter i livet...hoppas det blir många fler, på samma ställe med samma underbara Gabba.

2) Här hade jag tänkt skriva om den sämsta dagen i mitt liv...men efter en plågsam natt med samvetskval och ångest så har jag beslutat mig för att inte skriva något om detta här. Jag väljer att skriva det på ett mindre publikt ställe. Mest för att få skriva av mig. Men också för att skydda nära och kära samt mig själv från framtida men....
Det blir lätt att man skriver något man får ångra resten av livet. Jag vill inte idag blotta mig för offentligheten om en sådan här händelse. Jag är inte beredd att få det kastat i ansiktet om 10 år av personer som jag kanske inte tycker borde få läsa vad jag tänker och tycker om en viss sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0