Politikerförakt

Hmm, gluttade lite på riksdagsdebatten idag vid lunchtid (enl klockan). Insåg snabbt att ingenting är förändrat. Alla bara ljuger och står i. Inte konstigt att ingen orkar bry sig om att gå och utnyttja sin rösträtt, när resultatet ändå bara bli att dessa mindre mentalt bemedlade människor står och orerar i tv och på våra torg. Ingen av dem vågar ju ta sitt ansvar och stå upp för vad de gör och inte gör. De vågar inte stå för sina åsikter.....

Kan tänkas att jag är lite vinklad på grund av mina politiska åsikter men jag blir förbannad när man står i tv och tar upp direkta lögner och dessutom vinklar sina uttalanden så att om det inte är ett direkt faktafel så är det i vart fall en direkt hårdvinkling av ett begrepp eller händelse direkt taget ur sitt perspektiv.

Jan Björklund och Lars Ohly står och orerar i direktsänd tv. Ingen av dem vill besvara den andres lögner, påståenden och fjantiga frågor. Ingen av dem är väl direkta favoriter, men jag gillar i vart fall den ena mer än den andra, hehe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0