Thailand- tagresa och Bangkok

Tagresan var ratt haftig. Den var ungefar en timme forsenad fran var station (Surrat Thami) men det var ok. Vi blev anvisad plats pa perrongen av en hangiven sakerhetsvakt.....dock visade det sig att det var helt fel sida av perrongen.....hehe, han skrattade lite forlaget nar taget kom in, men det var sa oskyldigt sa vi tyckte bara det var roligt.

Hehe, glomde att skriva en sak som hande pa perrongen. Det var en nagot aldre munk som tyckte (tror vi) att Gabba var valdigt sot, han log at henne hela tiden och hon upppfattade det som flort (tror jag?) Han var i vilket fall valdigt trevlig och log hela tiden. Pratade forstass ingen engelska och sa, men var som sagt trevlig.

Vi hade sovplats i en 2:klassvagn och det visade sig att det var helt ok. Vi hade overbaddar mitt emot varandra och en nagot trott och forvirrad konduktor (de hade en per vagn) tog emot oss och kollade sa att vi kom pa ratt plats. Han tittade konstigt pa oss da vi inte gick och lade oss med en gang. Vi satt och pratade (valdigt lagt) och lade oss sedan for att slamma (Gabba) och skriva resedagbok (jag) . Vi klamde ett par singha oxa... som vi kopt pa stationen.

Dagen efter vaknade vi vid 8-9 tiden och var val inte helt utvilade. Vaknade tusen ganger pa natten och Gabba hade nog sovit annu mindre. Jag var mest orolig for att min ryggsack skulle ramla ned.....den stod langst ut och jag hade annat innanfor som jag var radd om.....kunde ju ha lagt den med det andra bagaget men det var ont om plats dar och jag ville inte stora de som sov....Gabbas ryggsack ar ju lite mindre an min sa hon hade ju inte samma problem....till saken hor att jag har en lasbar vaska (liten) dar jag har alla vardesaker....blir lite lattare att halla reda pa sakerna. A andra sidan, blir man av med den sa blir man av med allt, hehe.

Vi fick frukost (hm 240 bath....valdigt billigt. Det var ngn internationell/amerikansk frukost, med stekt agg, skinka och rostat brod, ngn stekt korv......gott, kaffe och juice till.

Vi var inte framme i Bangkok forran 12-tiden. Vi tog en tuktuk for 150 Bath till Koh San Road....vi ville inte bo dar, men hotellet vi skulle testa lag pa andra sidan. Vi hittade inget rum dar, men fick tips om ett annat hotell. Helt underbart rum, dubbelsang, toa, dush och AC.

Forklaring: Vi behover igentligen inte AC, men eftersom bade Gabba och jag har sovit daligt, tidvis, de senaste natterna sa skulle inte varme och vi pratar kvavande varme, gora saken battre....

Vi shoppade lite pa gatan dar vi bodde, typ thalandsguide, darefter kakade vi pa Koh San Road (backpackergata)

Eftermiddagen och kvallen avslutades pa ett backpackerhak som lag lite avsides och var en oas (sunkig sadan, men j-vligt trevlig) i kvarteren bakom gatan. Vi tog varsin singah (stor) och borjade till slut att prata med en kille fran Holland (han var halvpersisk). Gabba tog kontakt med honom (eller bada?). Det borjade med katter som tiggde mat av honom. Det visade sig att han brukade ge dem skinkan han fick till frukosten. Han foljer namligen Atkinsdieten och ater aldrig protein och kolhydrater samtidigt. Han var jattetravlig och vi delade middag och drinkar med honom.....han dricker namligen inte ol nar han foljer diet, daremot whilskey och whikskeydrinkar hehe.

Till slut fick jag tyvarr ont i huvudet sa vi gick hem....Gabba ar sa gullig.....vi at bananpankaka pa vagen hem och njot av tillvaron...vi hamtade var tvatt - som vi lamnat in pa express och skulle hamtat vid 18 hehe - och kopte vatten av varldens underbaraste lilla thai-tant. Thailandarna ar verkligen ett gastfritt och vanligt folk. Visst, de gor allt for att tjana pengar pa dig. MEN det gor det oftast pa ett trevligt satt och med glimten i ogat. Finns ju givetvis undantag (las exv kostymforsaljare hehe).

Hotellrummet var underbart, vi kom till ro (!!!!!!!!) och sov ganska skont, tyvarr sa vaknade Gabba vid 3 - 3.30 tiden och kunde inte somna om. Jag hade sjalv vaknat till ett par ganger, men jag somnar ju om sa fort sa jag marker det aldrig sjalv (nastan) vaknade dock och upptackte att Gabba var vaken. Hon fragade mig om det var ok att hon gick ut en runda. Hon hade varit vaken en dryg halvtimme (tror jag) och pallade inte ligga dar somnlos langre. Jag ville igentligen inte slappa ivag henne sjalv och fragade om jag skulle folja med.......dock kanner jag inte att jag kan bestamma over henne - har aldrig varit mkt for att forbjuda NAGON som ar med mig att gora saker. Hon ville ga sjalv for att jag skulle fa sova och jag lat henne ga. Kunde dock inte somna da jag oroade mig for att det skulle handa ngt.....somnade strax innan (max 30 min) hon kom hem..... Vi lade oss dock och kunde somna om bada tva (tror jag hehe)

Vi vaknade valdigt sent och gick och at frukost pa ett trevligt hotell pa gatan vi bodde. Vet att man skall testa thai-mat nar man ar dar, men halla, ni far mig aldrig att ata RIS till frukost.....hur mkt jag an kommer att vara har.....darefter gick vi hit och nu skall vart aventyr fortsatta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0