Thailand - Bangkok III

Efter internetcafeet sa gick vi till andra sidan stora gatan (var hotellgata, men andra sidan stora vagen) och dar letade vi efter ett linne som vi sett tidigare samma dag, med Singha market pa. Vi gillar ju olen sa jag ville ha ett linne. Tyvarr hade de stangt "butiken"  sa vi gick till Khao San Road. Dar hittade jag en t-shirt med Khao San Road pa brostet, vi hittade aven linnet med Singha pa, tyvarr rod, men det funkar for mig....colour nr 2 in my book...hehe.

image1


Kopte aven en liten buddha-statyett, thai-style. Den var fin. Dock kunde inte gumman jag prutade med rakna.....Jag ville ge 280 bath och hon tjatade om 290 (< 60 kronor) Jag gav henne 500 bath (hade inte mindre) och fick tillbaka 220. Mao antingen kunde hon inte rakna eller sa hade hon inte ratt vaxel....ibland har man tur, hehe.

Precis nar vi bestamt att vi skulle ga hem sa traffade vi pa Ken (fran fredagen och hans bror Kiarush. Trevlig, men lite stel yngre man. Han hade precis kommit fran flygplatsen, enbart lamnat in sina grejor pa sitt hotell och gett sig ut i vimlet pa gatan. Vi gick bort till en restaurang....okand for oss alla. Vi tog ol (tva stora var) och de at ngn thalandsk raksallad (stark). Vi hade trevligt, Ken ar sa otroligt rolig, vi skrattar sa att vi ramlar av stolen (bokstavligt) varje gang vi traffar honom. De ville ga pa klubb, men jag hade ingen lust och Gabba ville inte heller, sa vi gick hem. Ville upp ratt tidigt dagen efter da vi skulle packa alla prylar och checka ut fran hotellet innan elva !!!!!!!!!

Vi  pratade om lite djupare saker nar vi  kom hem och vi hade en liten konflikt....det tog anda till morgonen innan vi lost ut alla knutar. Vi brakade inte eller sa, men vi var lite osakra pa hur vi skulle forhalla oss till en viss handelse. Troligtvis forstorade vi upp allting ur sitt sammanhang och det paverkade oss negativt. MEN vi loste upp knutarna pa morgonen. Tyvarr sa innebar detta att Gabbas somn paverkades sa hon var lite trott idag.

image5

Dagen borjade som sagt med packa, checka ut och lagga in bagaget i forvaringen. 5 vaskor allt som allt. Efter detta kakade vi frukost pa stamstallet, dvs hotellet langre ner pa gatan. Same O same O. Efter frukost gick vi och tog en tuk-tuk ner till floden. Vi ville aka en flodbat och se staden fran vattnet. Tuk-tuk foraren ville ha 20 bath och det var ju ok, han tipsade oss om en kille som tog 1000 bath for tva personer, inte billigt, men inte det dyraste jag hort.......priset vi horde dagen innan var 800-850/person......sa lite billigare ;-)

Packade tyvarr inte ner usb-kabeln i min midjevaska annars kunde ni fatt se mer bilder. Turen skulle ta 60 minuter, men tog val bara 50 minuter, men den var vard varenda krona....Gabba uppskattade den jattemkt. Bla matade vi stora flodmalar pa ett stalle med brod som vi fick kopa av en tant pa en pir....riktig turistfalla, men roligt sa vi tyckte det var ok.

Nar vi kom tillbaka till piren (samma stalle) sa tog vi en taxi for 50 bath, tillbaka till Khao San Road. Till saken hor oxa att det var otroligt mkt forsaljare precis vid  piren (turistfalla som sagt) de var otroligt paflugna och stoppade upp allt de ville salja i ansiktet pa dig. Inte ens om jag ville kopa ngt sa s kulle jag gora det av dem. Vagrar kopa ngt av otroligt otrevliga manniskor....kultur eller inte...sa gor man inte.....Tur att inte alla Thailandare ar lika otrevliga. De flesta ar faktiskt helt underbara....

Nar vi kom tillbaka sa vi att vi skulle satta oss ner och ta en ol och lite vatten samt spela lite kort for att fordriva tiden. Dock hann vi inte spela sa mkt innan Ken och hans bror (dock lite senare....) kom till samma stalle.

image3
Har ser ni stolar och bord fran backpacker stallet dar vi satt och drack ol. Det var ju backpackerhotellet dar vi varit pa fredagen. Dvs Gabab och Eas stamhak......sunkigt, men helt ok om du slipper bo dar....det hade jag aldrig pallat.....hela korridoren stank av urin och det var rattor och kackerlackor lite var stans...iough.
image4

 Vi skrattade och hade roligt och delade erfarenheter fran Bangkok och taghistorier.....De skulle aka till Kao Samuoi, brodern ville snorkla och dar ar ju valdigt fint....vi skall ju vidare till Kao Lak, mest for att se Tsunami-effekterna, typ batarna och forstorelsen som ar kvar.....(pa bilden ser ni mig till vanster - nar jag visar upp de otroligt thailandska kuddvaren som jag kopte till min mor....hon gillar sana dar turistprylar....sa jag tyckte det var en god ide)
image6
Ken och jag ser otroligt glada och lyckliga ut....;-) jag sitter och vantar pa ett trick Ken skall visa och Ken haller, som ni sakert kan rakna ut, pa att blanda kortleken som han skall anvanda till triket.

Nu sitter vi och bloggar, sedan drar vi till Burger King.....langtar efter deras burgare...har ju faktiskt levt pa thaimat i tre dagar nu om man bortser fran frukosten

Kommentarer
Postat av: Tommy

Har börjat läsa din blogg också. Kul att läsa er olika berättelser om samma händelser.

2008-01-28 @ 14:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0