Thailand - Leaving Bangkok

Burger king var best of the best, same O same O, men jag kan inte lata bli....har ju ingen BK i karlskrona sa jag tar varje chans jag far......Vi tog oss tillbaka till hotellet och tog varsin singha och en vatten, kopte aven ett par singhaburkar att ha pa taget och/eller stationen. Vi tog en bulle till tagstationen sa vi var dar vid 22-tiden....ville inte vara for sena och vi ville inte drabbas av nagon trafikstockning......gav 150 bath for resan....30 spann.....hade du inte fatt taxin frakord for i Sverige (hehe).

Pa stationen sa letade vi ratt pa vilken perrong som taget skulle avga ifran och hittade platser och sitta pa.....dar var massa folk men mest thai....inte en farang i sikte....men de kom senare skulle det visa sig....Gabba och jag turades om att vakta vaskorna sa vi kunde ga runt och kika lite, men framfor allt kopa ngt att ata och dricka.....jag gick forst och stressade inte direkt....sedan nar jag skulle tillbaka upptackte jag att allt holl pa att stanga......fick lite panik da jag ville att Gabba skulle kunna handla med...men det visade sig att supermarket affaren var oppen sa hon hann ocksa.....puh...skont

Taget kom i tid och vi hittade snabbt var vagn.....vi fick stolar bredvid varandra.....vaskorna kom upp pa hyllan och vi satte oss tillratta.....vi skrattade och skojade och hade valdigt mysigt .....jag har haft validg roligt pa denna resa och jag har varldens basta resesallskap och varldens basta flickvan....jag har hittat kvinnan jag vill leva med resten av livet och jag tror pa denna relationen......vi har det helt enkelt underbart tillsammans....

Tagpersonalen sa att det inte fanns ngn restaurangvagn (singhan var slut *L*), men det gjorde ju inget, vi hade ju varandra....med eller utan singha.....sovresan gick ratt bra....sov lite oroligt, hittade ingen jattebekvam stallning....aven om jag i borjan fick sova mot Gabbas brostkorg *L*, vande och vred pa mig storre delen av natten, dock sov jag ganska bra och var relativt utvilad nar vi vaknade.....dock hade jag missuppfattat nar vi skulle komma fram, jag trodde att det var 8.30-8.50 ....men det var 8.11, vilket medforde att jag inte hade tid att ga pa toa...vilket skulle fa konsekvenser......nastan forodande sadana *L*

Vi gick snabbt vidare till busstationen for att boka biljett till Khao Lak....vi fick biljetter och bussen gick mer eller mindre omedelbart,,,,,det var har som mitt lilla problem startade....bussresan skulle ta 4.5 timmar och jag hade annu inte varit pa toa....bussen hade ingen toa och jag borjade bli riktigt kissnodig.....med zen-buddistisk koncentration bad jag om att fa meditera i Gabbas kna for att hitta den inre ro och styrka jag behovde *L*

Det gick bra......efter halva resan fick vi dessutom pausa och da kunde jag ju ga pa toa....hehe, skont

Vi kom till slut fram till Khao Lak, paradiset pa jorden, sa som jag kanner det an  sa lange. Vi ville ju bo i bungalow....vi provade oss fram pa hotellet som Gabba kande till, men dar var bungalowen dyrare an rummen, och rummen var lyxigare an vi bott tidigare pa resan....visserligen 1800 bath per natt, med det var det vart....vi checkade in och landade bagaget.....vi tog en tur i poolen och relaxade efter bussresan.....efter en liten napp pa rummet sa bestammde vi oss for att hyra moppar.

Moppar och moppar. 100 cc, dvs latta motorcyklar. De gjorde mellan 100 och 110 km/h. Vilket vi givetvis provade oss fram till.....mer om detta i Khao Lak inlagget *L*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0