Privatisering

Problemet med privatisering är att de skall drivas som ett företag och gå med vinst....I de bästa av världar så borde det inte vara så och är det väl inte hos alla heller. Dock tycker jag att svensk sjukvård har blivit sämre med alla neddragningar OCH det har INTE blivit bättre med de privatiseringsförsök som testats. I alla fall inte enligt min mening.

Här kommer jag säkert att bli påhoppad av diverse privatiseringsivrare, men det är så jag tycker. Privatisering i Sverige (skiter rätt friskt i hur det fungerar/fungerat i andra länder), har ALLTID visat sig sämre än det statliga/kommunala alternativet.

Se hur det gick med Telia....har vi fått det bättre.....muaha muaha muaha
Se hur det har gått med skolorna.....har inte blivit bättre, enbart sämre...(finns givetvis undantag, men inte i Karlskrona)
Se hur det har gått med äldrevården.....personalen ser bara "Kunderna" som kostnader...osv

Finns många exempel....kan hålla på länge och går igång på det här med alla cylindrar, men är för förkyld och alldeles för orolig för min flickväns hälsa för att bry mig just nu......vill bara ventilera lite...hehe

Kommentarer
Postat av: annaluna

men jag tycker helt ärligt att den privata tandvården är bättre än folktandvården! Fort som fan får man tid, billigt är det och dessutom håller de en i handen om man är rädd! :)

Ps. Tur att jag inte ätit fler vita maränger, då hade jag nog inte haft några stackars små tänder kvar...

2008-02-28 @ 21:50:41
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0