Bloggkungen och hans protege

Nu har schulman gjort det igen. Dvs INTE gått i pappas fotspår. Han är den enda och den största tönten av alla. Han har, mig veterligen, aldrig gjort ett enda vettigt arbetspass. Hans enda merit är att han skapat en blogg som av någon konstig anledning läses av allt för många människor.

Personligen har jag valt att undvika att läsa dem. Varför kanske ni undrar. Jo, genom att låta bli, så kanske jag skickar signaler till en annan människa att låta bli. På så sätt kanske jag och sedmera den andra personen kan påverka ytterligare människor att INTE läsa schulmans blogg. Till slut så kanske det är så få människor om än några som läser skiten han skriver och då kanske Alex blir arbetslös.

Tyvär är väl detta en utopi, men det är en liten förhoppning jag har. Att världen är så god att människan har insikt om vad som är rätt och fel. Jag vet att det är naivt att tro så, men man måste alltid ha ett hopp om bättring. Vad skall man annars hysa förhoppning kring?

Jag vill inte tro och veta att människan är så innerligt egoistisk och fåfäng att mobbing, mode och annat ytligt skit, är viktigare än mänskliga värden......men jag kan ju ha fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0