Avslutning av 2015 och ett nytt 2016

Jaha, då är det bara en jobbedag kvar innan nyårsafton och det nya 2016. Det innebär fyra lediga dagar, sedan två arbetsdagar och sedan fem lediga dagar på nytt. Bror med familj kommer ner för ett något sent julfirande. 
 
Har fortfarande inte hört något från en vän som skulle meddela om vi skulle fira nyårsafton ihop. Vet inte om jag känner för det längre för det känns alltmer som att jag kommer i andra eller tredje hand. Har i alla fall hört av mig och vederbörande sade att hen skulle återkomma. Så vi får väl se hur det går med det?
 
Behöver verkligen bli bättre på att hålla ordning hemma. Gång efter annan så tar jag tag i det (enligt mig själv) men känns inte som att jag någonsin kommer i hamn med det projektet. Kan ju vara en del av problemet av att jag inte är så förtjust i att bjuda hem folk HAHAHAHA. Bra med självinsikt. Känner dock att 2016 får bli året då jag tar tag i det problemet och försöker att följa denna agenda: 
 
  1. Slänga allt som är oanvändbart och som jag inte längre behöver
  2. Sälja eller skänka bort sådan som jag inte längre behöver.
  3. Ordna saker så att de får en uttalad plats och se till så att de hamnar där när jag inte använder dem
  4. Fixa tvätten oftare och se till att de inte hänger i lägenheten i all evighet innan de blir vikta eller upphängda på sin plats.
  5. När punkt 1-4 är fixad så skall jag städa regelbundet minst en ggn per vecka
  6. Fixa växter och vattna dem regelbundet
  7. Se till så ormen får det lite bättre, dvs städa terrariet
Skall man se ovanstående som nyårslöfte, nja snarare som överlevnadsinstinkt och nödvändigt ont. Men visst vi kan se det som nyårslöft också.
 
Sitter just nu på jobbet och vi är två personer av sex ordinarie. Två har semester och de övriga två "jobbar hemifrån". Jo men visst serru.
 
Nä nu får jag ta tag i livet. Tata. Vi hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0