Glöm aldrig att förnya ert körkort

Äntligen ser det ut att lösa sig med körkortet. 29/8 blev min ansökan om körkortstillstånd inskickat till Länsstyrelsen. Den 10/9 blev det registrerat på samma myndighet (vad f*n gjorde de däremellan?). Den 30/10 så fick jag reda på att jag behövde läkarintyg eftersom jag är diabetiker och slutligen IGÅR så fick jag hem körkortstillståndet. Var det slut med det? NÄÄÄÄ, när jag ringer vägverket för att kolla hur jag förnyar mitt körkort så får jag reda på att visst, jag har körkortstillstånd, men inte någon behörighet. Det visar sig att klantarslet på länsstyrelsen har glömt att förnya min B-behörighet. Och sedan har fanskapet tagit semester över jul. Tack gode gud för Transportstyrelsen eller vad det ny heter, de hjälpte mig att förnya behörigheten så att jag kan gå till vägverket i eftermiddag och förnya mitt körkort =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0