Finns Gud?

Och om han finns, så ställer jag mig frågan: Vilken relation har han till Belsebub?
I biblen kan man läsa om djävulen. Denna fallne ängel, kallad anti-krist kan man även läsa tolkningar om av i historien berömda män ur kristen och katolsk börd. Dock ställer jag  mig lite frågande: Varför skulle djävulen gå guds ärende om de vore ovänner som man kan läsa i Bibeln? Vore inte djävulen vara guds motståndare? Och om han är det varför "straffar" han dem som går emot gud? Om han vore guds motståndare så borde han väl gynna och belöna dem?

Jag får helt enkelt inte ihop det.

Äsch, har väl tittat för  mycket på skräckfilm =)

Såg Omen (2006) idag/ikväll och den var bra....började lite långsamt, men tog sig bra som mordbrännaren sade =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0