Österike

(Detta skrevs för två veckors sedan, dvs den 9/7, men jag han tyvärr inte publicera det innan)

I morgon bär det av till en liten by i Österike. Byn ligger på gränsen till Italien och/eller Schweiz....har tyvärr lite dålig koll, men räknar väl med att få lite bättre koll när vi kommer dit. (Byn heter Galtür)

Jag åker dit med min dotter och en kompisfamilj, dvs Monia och Henrik (som är mina kompisar) och deras barn Hampus och Kasper....det skall bli roligt och lite spännande. Har aldrig varit i Österike eller Alperna heller för den delen. Vi åker bil (buss) dit, så vi kommer att turas om att köra, alla tre vuxna. Det är skönt för det innebär att vi kan turas om att köra så vi kommer i princip att köra non-stop förutom för kisspauser och fikaraster (förhoppningsvis samtidigt). Resan går över Öresundsbron och färjan mellan Rödby och Puttgarden. Vi kommer att bo i ett lägenhetshotell som fungeras som sådant även under vintersäsongen. Dock både dyrare och fler sängplatser i rummen (hehe) Jag och min dotter kommer att bo i en tvåa för 28 euro per natt och våra  kompisar i en trea (tror jag) för 35 euro per natt. Billigt tycker jag....

(Det visade sig att de också bodde i en tvåa, dock större vardagsrum, sovrum och badrum, i övrig ungefär samma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0