Thailand - Bangkok II

Efter frukost skulle vi ta en liten flodtur och tankte val hamna nagonstans i narheten av Chinatown, da Gabba ville shoppa lite Hello kitty prylar dar. Vi tog en tuk-tuk dit och blev avslappta dar vi trodde att flodbatsstallet var. Dock blev vi uppsnappade av en typ som sade sig vara larare vid en skola som lag strax bredvid. Gubben var snall, tyckte vi forst. Han berattade att det var nagan form av chinesisk hogtid och att vi inte kunde aka dit innan kl 16, klockan var bara 14 sa han rekommenderade oss att kolla pa ett buddatempel forst och sedan ta en tuk-tuk till chinatown. Han tyckte vi betalat for mkt (50 baht) for trippen fran hotellgatan. Vi fick tips om att inte betala mer an 10 bath denna dagen da det var en speciell dag da tuk-tuk forarna fick betalt av regeringen for att det var en speciell holiday och de fick bensinpengar.

Gud vad vi blev lurade......vi viste det igentligen men men det ar nyttigt med erfarenheter i verkligheten, inte bara det man laser i bocker eller tidningar.

Vi fick aka till ett buddist tempel, dock INTE med fototillstand och dessutom var det nagon form av munkundervisning sa vi fick inte ga overallt. Men men det var intressant och treviligt och vi njot av den stunden vi fick, rofullt och bra.

Sedan gick farden vidare till en factory shop...."a fucking joke" har kommer vi i linne och shorts samt strandskor (dock inte flip-flops) och blir inslangda i en kostymbutik......kopte dock en 100% sidenslips for 600 Bath, han ville dock ha 1000Bath sa det var val ok, han pastod att andra slipsar i shopcenter osv inte var 100% akta....sa vi far val hoppas att det ar sa HAHAHA

Efter det sade vi att vi andrat oss och ville till Siam Square istallet for China town....han ville da stanna pa ytterligare ett stalle, for att Siam square lag utanfor hans distrikt, han sade att vi inte behovde kopa ngt och det gick vi med pa....vi tittade faktistk pa grejerna da det var snyggt, men det fanns inga ringar UTAN stenar sa vi ville inte ha. Kopmannen, en mkt proper herre i kostym och slips - dock med en valdigt lang nagel pa lillfingret, var mkt forstaende och tyckte att det var ok.

Vi blev avslappta vid Siam Square och MBK vilket var en stor supermarket med allt mojligt, dvs allt fran killprylar som knivar, ficklampor, videokameror och stora tvaapparater till sma snidade elefanter och buddhastatyer och sidentyger....det fanns tom mobler.

Kopte faktiskt en hel del saker. 18 spel till moria pa ett sorts minneskort. Kostade typ 600 kronor dvs 3500 baht, de sade att det skulle funka och jag far hoppas det, annars blir det UNA-bomb nasta gang vi aker ner hahahah.

Kopte dessutom en adapter for svensk-thalandsk el, ett las till vaskan och en ficklammpa med halogenlampor....men men, det stora inkopet var en videokamera, en JVC med harddiskinspelning, WOW, 2200 kronor. Det ar typ halften av vad det kostar i sverige, i alla fall dar jag kollat. Jag ar iofs inte den mest hangivna priskollaren, men jag vet att en minidvd0-videokamera kostar fran typ 2000 och upp till 2900. Har inte hittat en hdd-kamera for under 3500-4000 kron or.

Gabba var trott efter allt shoppande sa vi akte hem...vi tog en taxi da allt tuk-tukande hade paverkat hennes astma.

Vi kom hem och vilade en stund. Tyvarr blev klockan ratt mkt innan vi kom pa att vi var hungriga. Vi gick inte ut fran hotellet forran klockan var halv elva. Vi gick till samma restaurang som kvallen innan. Jag at Pad Tam (tror jag det kallas---thalandska nudlar med squids och gronsaker, tyvarr var det jordnotter i vilket inte gabba tal.....
Vi avslutade kvallen med att jag tog en akta thai-massage, medans Gabba bloggade (och tog en large Singha beer, visade det sig ;-) ) Massagen var helt underbar....hade haft ont i landryggen hela dagen och var faktiskt lite radd for att det skulle gora ont, men det var helt fantastiskt....visserligen gjorde det tidvis valdigt ont, men avslappningen och det skona kanslan efterat ar obeskrivlig...

Massagen borjade med att man fick ta av sig skorna - de tvagade fotterna med tval och vatten och skjolde av med rikligt med vatten fran ett stort kar mha en skopa. Sedan fick man ga en trappa upp, man fick ett par stora bahamasshort. Man fick ta av sig alla klader (utom kallingarna som jag beholl - hehe) och ta pa sig shortsen, bakom ett skynke. Sedan lade man sig pa en madrass med en kudde under huvudet. Behandlingen borjade med fotterna och fortsatte enda upp till hjassan. Den holl pa i 60 minuter och var helt underbar. Vissa delar var lite otacka, vissa delar gjorde lite ont (utsida lar och nacken samt sidan pa ryggen vid njurarna. Men resten var helt underbar och jag fick kampa for att inte somna.

Efter massagen sa hittade jag Gabba utanfor Internetcafeet (samma vi sitter pa nu - tva kronor for 15 minuter) Vi skulle ga hem, men nar vi k om ut pa var hotellgata sa sag vi tva elefanter (jag lovar bilder kommer senare) och vi fick kopa en pase frukt for hundra bath och fick ta sa mkt bilder vi ville, vi tog fyra st och sedan matade vi elefanterna med frukten.

JAG VET ATT VI UTNYTTJADE ELEFANTERNA, men vi gav dem ialla fall mat OCH vi kelade med dem OCH vi gjorde ingenting med dem som de INTE skulle uppskatta. En liten trost i sammanhanget, men det enda som ett INTE deltagande hade lett till var att ngn annan gjort samma sak.....

Efter det gick vi hem och somnade sott.....hmmm, ja ni fattar val.....

Vi vaknade dagen efter ca kl 9, gick ner och at frukost, samma stalle samma frukost.....international, but what.....vagrar ata thai-frukost, sa ar det bara ...

Efter frukost sa gick vi tillbaka till hotellet och slappade, visst sloseri med tid, men idag var det jattevarmt....ingen var ute och alla thai-folk sov pa gatan eller var hemma...bara dumma vastlanningar som ar ute i solen haha.

Efter siestan (guess what we did more - kap un ka) akte vi till chinatown, for sakerhets skull sa akte vi taxi - 100 bath, utan stopp hehe
Val dar sa blev jag lite orolig, standen vi kom till forst borjade stanga....jag fick lite mental panik, jag hade lovat Gabba en dag som vi skulle agna at bara hennes intressen, dvs brevpapper och hello-kittyprylar som hon koper in i Thailand och Asien och sedan saljer pa Tradera......lite illa om allt stanger precis nar vi k ommer dit....

Dock sa hittade vi stallet hon letat efter 5 vaningar med bara pennor och brevpapper och liknande....hon kopte en hel pase med prylar for 1700 Bath, det ar drygt 300 kronor. Hon blev lycklig och det gjorde mig lycklig......

Vi akte hem och blev slappte pa fel sida Khao San Road. Vi trodde vi gick vilse, men lyckades ta oss in pa ratt sidogata som ledde till vart hotell, hehe. Vi vilade en stund, Gabba gick igenom sina inkop och jag stallde in datum och tid pa videokameran. Provfilmade lite och resultatet blev lyckat.

Nu har vi atit, jag en thairatt, stark som fan, och gabba spaghetti carbonara....hon drack cola light och jag tva singha med thai-whiskey. Den var faktistk godare an jag trott, lite sot....men god. Nu sitter vi pa Internetkafeet och har kop varsin stor ol. Gabba singha, och jag leo, aven om jag bestallde Chang. Jag kopte dessutom en Che-duk.....

Vi ses en annan gang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0