Nattarbete

Är sjukt imponerad av dem som kontinuerligt (schemalagt) jobbar natt på ett eller annat sätt. Har ju under sommaren och hösten hoppat in av olika anledningar och jobbat natt. Jobbar normalt bara schemalagd dagtid mellan 07:00 och 22:15. Att då gå in och jobba 22:00 - 07:15 är både lite speciellt, spännande och annorlunda.
 
Man går inte riktigt på 100% på natten. Alla cylindrarna går inte riktigt för fullt. Allting går lixom lite långsammare. Men det är tur att det finna att göra. Annars vete tusan om jag hade orkat hålla mig vaken. Ögonlocken känns onekligen lite tunga sådär framåt 3 och fram till klockan 5. Inte för att man blir speciellt piggare efter 5 men man märker ändå att klockan 7  börjar närma sig.
 
En annan sak är att det är lite speciellt att hålla på i ca 9 timmar utan att äta lagad mat. Pratat  lite med andra som jobbar natt och ingen verkar vara sådär att de äter något stabilt. Själv har jag tagit detta till mig och brukar bara ha ett par smörgåsar med mig. Äter några i början av kvällen (innan tolv) och ett par andra mackor strax efter klockan 6. Det blir då som kvällsmål och frukost. Lunch och Middag äter man hemma. Det funkar faktiskt fint. Man får se till att dricka mycket så man håller matsäcken någorlunda igång och fylld :)
 
Nåja. Nu är pass 1 av 2 snart avklarat. Dags för att iordningställa överlämningen: God Natt eller God Morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0