Trevlig torsdagkväll

På grund av en effektiv utbildare så var vi klar redan klockan 16. På grund av avstånd och bilparkeringar så var vi hemma vid hotellet klockan 16:30. Vi tog en snabbrunda på stan innan affärerna stängde. Jag behövde köpa batterier till kameran eftersom de var helt slut...upptäckte jag i går. Blev visst lite snacks också =).

De danska kurskollegorna ville ut och äta redan vid 17:30, men det tyckte vi var alldeles för tidigt. Dels var vi inte så hungriga och dels var både jag och Alban lite trötta. Alban låg och sov medans jag ringde ett samtal, duschade och helt plötsligt kännde att jag började bli våldsamt hungrig =). Messade Alban och frågade när vi skulle gå. Han sov ju som sagt, men efter lite Philipssons övertalning så tog han en snabbdusch och vi gick till slut ut på stan. Hon var då strax efter 18:30.

Vi tittade runt lite och kom till slut till ett ställe som hette Cox Orange (?!?). Där hade de trerätters middag för 168 danska kronor. Det var billigare för tre rätter än vad vi hittils hittat för EN rätt. Ja, det fanns visserligen kebab, pizzor, korv och hamburgare för billigare än så, men både Alban och jag ville ha riktig mat.

Det visade sig snabbt varför. Förrätten och efterrätten var rätt så små (fint ställe, det märker man på portionerna), men de var helt ok smakmässigt. Dock blev det katastrof med huvudrätten. En pepparstek som var helt smaklös. Den smakade varken peppar eller salt. Den smakade inte någonting. Den var ju rosastekt (som jag normalt gillar) men helt osmakligt. Till det kom det oskalade potatisar som var för mjuka och också ganska trista. Fy bövelen.

Menyn

Rökt lax, med krispig sallad och dillsås. Serverades med hembakt (?) bröd och smör.
Utskuren pepparbiff med rotfruktswok och potatis
Brieost och druvor med bröd och smör.

Till det en carlsberb på fat.

Borde varit mumma, men tyvärr så smakade huvudrätten inte så mycket så helhetsintyget drogs ner rejält.
För och efterrätten var ju helt ok, dock väldigt små. Blev ju ändå mätt då vi åt upp allt.

Alban åt vitlöksmarinerade räkor till förrät och glass med frukt till efterrätt, annars samma huvudrätt.

Efter maten gick, eller snarade rullade, vi hem och tittade på en film som  Alban hade med sig. Den hette Drag me to Hell. En lovande titel, skräckfilm som jag hört mycket gott om. Men jag vet inte om det var fel på mitt humör, men jag tycket filmen var urusel. Den kvinnliga skådespelaren var rätt usel samtidigt som man hela tiden störde sig på manuset som koncentrerade sig mer på att kvinnan gjorde bort sig gentemot svärföräldrarna istället för att bygga upp en otäck stämning. Bitvis lyckades man givetvis, men som helhet funkade det inte för mig.

Somnade strax efter 12 efter att ha slötittat lite på tv. Rolig sak är att man faktiskt kan kolla på TV4 och SVT2 i Ålborg. Säkert även SVT1 (borde man väl?) men den hittade jag aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0