Öroninflammation

Hade feberfrossa hela natten mellan torsdagen och fredagen. Bestämmde mig därför att vara hemma i fredags. När jag ringde till jobbet förstod de. De hörde direkt på min röst att jag aldrig skulle palla att sitta i telefon en hel dag. Detta börjar bli jobigt. Jag är inte helt sjuk, eftersom jag uppenbarligen inte har någon feber - frossa JA, men feber enligt termometern NEJ. Låg hemma hela dagen medans Moria var i skolan och sedan hos farmor och farfar som planerat på eftermiddagen. Hon ringde och frågade om hon fick sova över vilket hon också fick. Gabba ringde sedan och frågade om jag ville följa med henne hem, vilket jag ville. Skönt med sällskap, jag låg nedbäddad i soffan medans hon fixade mat. Jag fick dåligt samvete och ville  hjälpa till, men hon ville att jag skulle vila eftersom jag var sjuk. Vi åkte hem sedan eftersom vi sover bättre (tillsammans) hos mig.

Vaknade på  natten av att höger öra susade och pyste, bultade och fräste. Jaha, tänkte jag, nu har öroninlfammationen kommit som ett brev på posten. Gick  upp och tog en voltaren (budgetvarianten, diklor-ngnting) och två alvedon. Hjälpte dock inte. Tjugo minuter i sju vaknade gabriella och frågade hur det var, jag berättade om min s märta och hon tyckte jag skulle ringa lasarettet. Gjorde så och fick en tid klockan nio.

Blev undersökt och hemskickade med penicillin. Ny sort men det blir säkert bra....

Trummhinnan sprack sedan på eftermiddagen (under en liten sömnlur....) kändes ingenting och jag kunde även tryckutjämna (vilket läkaren rekommenderade)

Nu känns det dock som att öroninflammationen gått över även i vänster öra,  känner ett tryck där också, men hoppas att det är inbillning eller att det går över med medicinen. Fortsätter även att ta voltaren och alvedon, mot smärtan. Kan inte sova annars. Hör dock väldigt illa, blir lomhörd då öronen slår lock av att örongångarna är täppta och öronen är fulla med vätska.

Kommentarer
Postat av: annaluna

Fy sören vad hemskt det låter med sprucken trumhinna! Krya på dig.

2008-03-17 @ 15:13:35
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0