Klockan

Har varit helnöjd hela helgen. En fantastisk familjehelg, först fredag och lördag (dag) med dottern som kom till mig i fredags. Vi har umgåtts och haft det jättemysigt. Vi har städat hennes rum och shoppat på stan. Helt enkelt en mysig tillställning. Resten av helgen har jag ägnat åt min familj, mor, far och bror men även min flickvän och hennes dotter.

Efter helgen är man ju lite trött, inte nog med det. Jag hade tvättstugan på söndagkvällen och det brukar ju alltid sluta sent så jag var inte så konfunderad när jag vaknade (6.30) imorse och var mer än lovligt trött. Hade ju dessutom tittat på ett pokerprogram och släckte inte tvn och lampan förrän klockan var nästan halv två på natten. 5 timmars sömn är ju inte så mycket....bestämde mig för att ta sovmorgon och lade mig i sängen för att sova en halvtimme till, satte klockan på 7.15. Min dotter skulle ju till skolan så jag var ju tvungen att gå upp. Vi gjorde oss raskt i ordning för att gå till skolan....vi mötte en granne i trappen som förvånat utbrast: vad tidiga ni är idag?

Något fundersam gick vi vidare och när vi kom till torgen så sneglade jag mot tingshuset (det finns en väggklocka där) och döm om min förvåning när den står på 06.40 istället för 07.40 (som jag trodde) Jag hade köpt en ny mobil och jag använder alltid mobilen som väckarklocka....hade satt klockan rätt det vet jag, men sedan gjorde jag mig till minnes att jag pillat med tidszonerna, den hade varit felinställd på greenwich time istället för centraleuropa (som vi tillhör) vilket gjorde att klocka ställdes fram en timme utan att jag märkte det.....usch ianna mig, inte konstigt att jag var trött, 4 timmars sömn istället för 5 (vilket är lite i isig)

Jo jo...idag får man ha tändstickor i ögonen för att inte rasa ihop helt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0