Skatteavdrag för singelföräldrar

Som vanligt är det bara kvinnorna man tänker på, i vart fall i de debattinlägg och artiklar jag läser. Hur är det med alla de män som blir överkörda rent ekonomiskt bara för att de har fel kön?

Jag har min dotter lika mycket som hennes mamma, men än så länge så är det bara hon som har tagit åt sig av alla de ekonomiska stöd som finns. Varför kanske ni frågar. Jo barnet är skrivet på mamman (dvs enl skattemyndigheten så skall  posten gå dit). Man kan inte ha en person skriven på mer än en adress. Detta gör enligt familjerätten att alla beslut gällande min dotter så är det alltid Mamman som har sista ordet, dvs är vi oense om en sak så är det Mamman som får som hon vill.

Jämlikhet - Nej
Tänk på barnet i första hand - Nej

Alla dessa regler skrivs för MAMMANS bästa och inte barnet....

Undrar ni varför MÄN inte engagerar sig i sina barn?

Jo, eftersom kvinnan (i dessa fall) enbart ser mannen som en som skall göra kvinnan gravid och därefter förse henne med pengar i 18 år. Detta får kanske inte mannen att vilja engagera sig allt för mycket.

Det är dags att se över synen på hur vi behandlar våra barn.....

Kommentarer
Postat av: Farbror Blå

Om du hade varit lite påläst, hade du vetat att ensamstående kvinnors lön ligger mycket under männens, därför är det ett bra förslag!

2008-07-06 @ 22:27:18
Postat av: Anonym

Just en sådan kommentar som visar vart den här debatten drivs: I anonymitetens töcken, stå för vad du tycker och visa vem du är, jävla fegis.

2008-07-07 @ 11:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0