Naprapat

Har haft lite ont i nacken/ryggen den sista tiden och tyckte väl att jag skulle göra ngt åt det innan jag åker på semester nästa vecka. Vill ju inte gnälla över ryggont när man skall njuta av semester, kärlek, öl och skaldjur. Hm, konstig kombination kanske, men det finns förklaringar ;)

Har varit hos kiropraktor tidigare, men då tog det tre veckor att bli bra och färdigbehandlad. Men eftersom jag åker utomlands nästa vecka (tisdag) så tyckte jag att jag ville göra något som gick lite fortare (trodde jag)

Gick alltså till en naprapat idag. Det var både skönare och känns bättre såhär i efterhand. Eller rättare sagt, det känndes lika bra och behövs bara en snabb efterkontroll, vilket klaras av på måndag.

Han kontrollerade först (genom intervju) vad jag tyckte var fel med mig. Därefter så kollade han min rygg genom olika övningar (vridningar av huvudet) och därefter påbörjades själva behandlingen. Han masserade min rygg för att få igång blodcirkulationen. Därefter knäckte han ryggraden genom två olika tekniker som gick ut på att jag höll kroppen i vissa positioner och använde andningen för att slappna av, medans han knäckte till ryggraden. Låter kanske lite otäckt och det lät faktiskt otäckt på plats, men det gör inte ont och det är jätteskönt när spänningar i rygg och hals släpper. Efteråt var det återigen massage för att ytterligare få igång blodcirkulation samt kontroll att huvudet kunde vridas på ett bättre sätt än tidigare....

Jätteskön behandling, men inte helt gratis dock: 400:- för en halvtimme. Men folk skall ju ha lön ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0