Jobbet gungar

Tja, det är väl så här de säger att det skall vara när jorden gungar....hehe.
När det gäller mitt jobb, dvs företaget där jag jobbar, så kan man verkligen säga att det är turbulent just nu. Det är helt enkelt som en flygresa på vintern  under en vinterstorm med snöyra och helvetiska vindar. Tja inte så farligt kanske, men det är lite jobbigt med all ovisshet.

Företaget såldes strax innan jul till ett annat företag. Företaget är ju givetvis, som alla andra kapitalistiska krafter, intresserade av att göra så mycket vinst som möjligt. Detta renderar ju givetvis att de vill rationalisera bort så mycket kostnader som möjligt. Problemet blir ju just att det blir vi i Karlskrona som får gå, oavsett om det är vi som är lönsammast eller inte. Problemet är att vi inte vet om alla skall gå eller om det blir några kvar. Vi vet inte heller hur många som får vara kvar och hur många som får stanna. Det enda jag vet nu är att en av oss har fått nytt jobb och vad jag vet än så länge så har två kommit så långt som till intervju. En utav dessa är troligen rätt så klar, dock har hon problem med att hon har tre månaders uppsägningstid. Den nya chefen har dessutom sagt att han inte släpper henne förrän i augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0