Thailand - Phi phi oarna

Usch, vilken morgon vi hade. Denna sista morgonen pa Khao Lak. Sjalv var jag djuriskt bakis i kombination med somnbrist....hehe. Vi drack en del i gar. Ol, grogg och sadana dar fardigblandade romdrycker.....jaja, kul hade vi. Packat blev det, dock glomde jag kvar ett par badbyxor och tva nasdukar (ni vet sadana man har kring haret och/eller pannan) eftersom vi tog ett sent nattdopp i poolen. Vi lyckades dock checka ut och vara i receptionen innan klockan 8 da minibussen gick/skulle hamta oss vid receptionen.

Bussen blev som sagt knokfull. Det visade sig dessutom (vilket vi visste tidigare iofs) att bussen skulle ga till Krabi och inte till Phuket som vi forst trott....Det passade iofs bra da jag visste att min bror varit dar med sin fru pa brollopsresa. De hade haft det mysigt och jag ville garna skada en bit av vad de sett. Dock kom vi till Krabi Centrum dar vi skulle bli sittande en stund....Vi kom dit ca 10.30 och skulle bli upphamtade ca 12 av en annan buss. Det var inte sarskilt mkt att se just dar vi var och jag orkade inte vandra runt och kolla. Det slutade med att vi satte oss for att ata frukost/lunch. Vi at vara medhavda mackor och palagg. Vid kvart over 12 sa borjade jag skruva pa mig och undra varfor vi inte blev hamtade....Gabba var ocksa irriterad och gick och fragade flera ganger....till slut sa blev forestandaren for minibuss och restaurangrorelsen lite bekymmrad och han bestammde sig for att kora oss sjalv i sin (?) bil. Dock var det ngn annan som korde. Detta hade jag och Gabba ratt sa roligt at (hehe)

Vi kom till farjeterminalen strax innan 13 och det visade sig att baten inte gick forran klockan 15 (gaaaaahhhhhhh), men Gabba och jag har valdigt roligt tillsammans och dessa tva timmar gick faktiskt ratt sa snabbt. Vi passade pa att ga pa toa. Gabba surfade lite (internet assa) och jag kopte en bok om Mao (kinesen ni vet) vilket hon kommenterade hogt och ljudligt mtp varan begransade packningsmojligheter.....alltsa vi sitter och svar varenda gang vi skall packa infor en flytt. For min del slutar det alltid med en pase vid sidan om hehehe. I alla fall sa gick vi sa sakta mot vantrummet och satt och spelade "neger och president" pa den 91:ankortlek jag hade med mig. Till slut anslot fler och fler passagerare och till slut oppnades portarna till farjan....dock hade jag missuppfattat det har med biljetten. Det kvitto/papper vi hade skulle man tydligen byta mot riktiga biljetter, sa vi fick inte komma ombord forst utan var tvugna att stalla oss i en annan ko forst....vi kom mao  pa baten ganska sent. Dock fick vi bra platster pa ovre dack efter att vi slangt av oss bagaget i nedre dack. Dar de ville ha ALL onodig packning...hehehe.

Resan over gick fort....tyvarr sa hade de bara en macka kvar till forsaljning nar vi kom oss for att kopa.....dock delade vi medmannskligt pa denna (mao at jag en tredjedel och Gabba tva, jag kopte namligen lite annanas som Gabba inte ville ha sa jag tyckte hon kunde fa den storre delen av mackan) som for ovrigt var mkt god. Mycket folk och mkt varme och sol....det var vad resan bestod av....filmade lite av den med min nya filmkamera....far se om det blir ngt av det nar vi kommer hem......

Nar vi kom till Phi Phi Don sa borjade jakten pa hotell.....till slut lyckades vi hitta ett accommodationstalle dar de verkade ha ett hotellrum....forst blev vi erbjudna ett for 2000 bath....det tyckte jag att vi skulle ta. Dock var det helt plotsligt upptaget (Gabba hamtade mig och det blev val taget under tiden?) Sedan fanns det ett for 2700 och sa skulle vi fa byta till ett pa samma hotell dagen efter for 2000........dock hade de fel pa dagen sa det blev bara en natt....hmm skummt.....till saken hor att de var lite dumdryga och ljog folk rakt upp i ansiktet......ett par minuter senare (vi vantade kanske 5 minuter innan en barare kom for att hjalpa oss till hotellet - tja mest visa faktiskt) sa hade gubb-j-vln helt plotsligt ett hotellrum (dagen efter) for 1200 bath....men han kanske trodde vi ville bo standsaktigt (hehe).

Hotellrummet var mkt fint och enl Gabba sa var det max ett ar gammalt eftersom hon varit dar i nov 2006 och da var inte  poolen klar och hotellet inte paborjat....vi pustade ut en stund innan vi gick ner till stranden for att bada i havet.....efter det blev det  poolen en liten stund innan vi gick ut for att kaka.....Det blev italiensk restaurang, med spansk olivolja alltihopa agt av en fransmann (hehe) Han var extremt lik Sinedin Sedan (eller hur f-n karlj-vln stavar sitt namn *L*. Resten av kvallen sa letade vi efter ett annat hotell for resten av vistelsen och vi lyckades (till slut) hitta ett schysst stalle for 1500 per natt och vi beslot att boka tva natter direkt.....vi hade namligen bestammt oss for att aka pa en tur till Phi Phi Ley och da ville vi ha en hel dag sa vi slapp stressa eller fixa bagagepassning....

Dagen efter gjorde vi inte sa mycket mer an att vi at frukost pa hotellet (ingick i priset). Slappade vid poolen efter att ha checkat ut hotellrummet och stallt bagaget i receptionen. Efter 2-2,5 timmars sloande vid poolen (vilket skulle fa konsekvenser) sa beslot vi oss for att ga till det nya hotellet. Det var nagot mer rustikt !!! an andra hotell vi bott pa. Inga sangklader exv, utan enbart kuddar och en stor (naja) filt av badlakanskvalitet. Naja, det funkade faktiskt....AC och toa (svensk!!!!) med duch och sakerhetsskap.....helt ok for det priset (300;-) Kvallen avslutades med middag pa en annan restaurang dar jag tog mexikansk mat (burritos) och Gabba en tonfisksallad. Till forrat sa tog jag vitloksbrod som jag delade med Gabba.

Utflyktsdagen borjade med frukost pa FEL restaurang, var italienska var namnligen inte oppen. Det visade sig (pa kvallen) att kaffemaskinen var sonder sa de serverade inte (tror jag) frukost den dagen.

(kommer mera senare.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0